Tilauksen ehdot
tietoa verkkokaupan kuljetusvaihtoehdoista, toimitusajoista ja toimitusmaksuista
Alla olevat ostoehdot koskevat kaikkia Melomo Oy:ltä tehtyjä tilauksia.
1. Kuljetusvaihtoehdot
tilatessasi verkkokaupastamme:
Toimitus Postin postipakettina asiakkaan lähimpään tai valitsemaan toimipisteeseen ennakkoon ilmoitettuna ajankohtana. Huom. Pitkät paketit kuten kaksiosaiset melat ohjautuvat pakettiautomaatin sijaan lähimpään palvelupisteeseen.
Ulkomaan paketit EU:n sisällä toimitetaan tapauskohtaisesti parhaiten soveltuvalla Postin ulkomaan toimituksella.
2. Toimitusaika ja toimituskustannukset
Arvioitu toimitusaika varastotuotteille kotimaassa on 1–7 arkipäivää. Toimituksen hinta on kiinteä 7,90€. Yli 150€ ostoksissa toimitus kotimaahan on ilmainen. Toimitus postipakettina lähimpään tai asiakkaan valitsemaan toimipisteeseen, pikkupaketin tapauksessa suoraan asiakkaan postilaatikkoon. Arvioitu toimitusaika kotimaahan lasketaan tilauksen vastaanottamisen päivämäärästä.
Ulkomaan paketeissa EU:n sisällä toimituskulut ovat 39€ ja arvioitu toimitusaika on maasta riippuen 3–8 arkipäivää (Posti Parcel Connect tai Priority Parcel). Arvioitu toimitusaika ulkomaille lasketaan paketin lähettämisen päivämäärästä, ja paketit pyrimme lähettämään muutaman arkipäivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta.
Verkkokaupan järjestelmä laskee automaattisesti toimituskustannuksen, jonka saat näkyville ennen kuin teet lopullisen ostopäätöksen.
Melomon verkkokauppa ei ole vastuussa kuljetussopimuksessa mainitun kolmannen osapuolen, tai jonkun muun ennalta arvaamattoman ja ylitsepääsemättömän Force Majeure -esteen aiheuttamasta toimituksen myöhästymisestä tai tilauspaketin katoamisesta. Otamme vastaan reklamaatioita mahdollisesta kadonneesta lähetyksestä, kun lähetyksestä on kulunut 14 arkipäivää. Emme myöskään vastaa kuljetusliikkeen (Posti) toimintaan liittyvistä poikkeustapauksista (viivästykset rahdissa, pakettien uudelleenohjaus toiseen noutopisteeseen ym.) Olethan ongelmatapauksissa yhteydessä suoraan kuljetusliikkeeseen.
Poikkeustilanteissa otamme aina viipymättä yhteyden suoraan asiakkaaseen ensisijaisesti puhelimitse.
3. Peruutus ja palauttaminen
Jos haluat perua tekemäsi tilauksen tai palauttaa tuotteen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse info@melomo.fi. Luomme tilauksellesi Postin HELPOSTI-koodin (yhden paketin lähetykset), jolla palautus onnistuu kätevästi. Kahden tai useamman paketin palautuksissa lähetämme tulostettavan pakettikortin sähköpostitse.
Melomo Oy ei vastaa palautuksen kustannuksista. Palautus maksaa (1.9.2021 alkaen) tuotteen hinnasta tai koosta riippumatta 7,90€. Summa vähennetään palautettavasta rahamäärästä.
14 päivän peruuttamisaika lasketaan tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta (KKV). Palautettavan tuotteen tulee olla täysin myyntikuntoinen, eli käyttämätön ja uutta vastaavassa kunnossa. Palauttaessasi tuotetta ota lähetystunnus talteen palautuksen seurantaa varten. Varmista ettei pakettiin jää näkyviin vanhoja viivakoodeja. Kun asiakaspalautus on vastaanotettu varastollemme, käynnistämme hyvitysprosessin Klarnan kautta ja rahat palautuvat asiakkaalle 14 päivän kuluessa. HUOM. Joillakin Klarnan maksutavoilla rahan palautus saattaa vaatia asiakkaalta toimia. Tällöin asiakkaan tulee olla yhteydessä Klarnan asiakaspalveluun.
Palautusoikeus ei koske tilaustuotteita, kuten packrafteja, jotka valmistetaan asiakkaalle tehdastilauksena.
Paketin noutamatta jättäminen ei tarkoita palautusta. Mikäli asiakas jättää paketin noutamatta ilmoittamatta siitä Melomolle, on Melomo oikeutettu vähentämään palautettavasta summasta käsittelykuluja 9,90€. Ilmoituksen voi tehdä sähköpostitse Melomon asiakaspalveluun info@melomo.fi
4. Tilausvahvistuksesi
Kun olet maksanut tilauksesi, saat automaattisen tilausvahvistuksen antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Voit seurata tilauksesi toimitusta paketin seurantakoodilla. Melomo pidättää oikeuden perua tilauksen, mikäli tuotteen saatavuudessa tai tilauksen maksussa on esiintynyt ongelmia. Melomo ilmoittaa tässä tapauksessa asiasta välittömästi. Jos et jostain syystä saa automaattista tilausvahvistusta 12 tunnin sisällä tilauksestasi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, jotta voimme tarkistaa, että tilauksesi on kirjautunut oikein.
5. Tuotteet
Pyrimme tarkkoihin tuotekuvauksiin, mutta tuotekuvissa esiintyvät tuotteet saattavat poiketa tarjotusta tai sisältää tuotteita, jotka eivät kuulu kyseiseen kokoonpanoon. Kaikkien tuotteiden tekniset tiedot näkyvät verkkokaupassamme. Teknisten tietojen virheen takia tehtävä palautus on myös asiakaspalautuksena mahdollinen ja palautus on tehtävä kohtuullisesti ajassa, kun virhe on havaittu tai olisi kuulunut havaita. Selvissä tuote- tai hintavirhetapauksissa Melomo voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo jo tilaushetkellä. Tällöin myös Melomolla on oikeus peruuttaa tilaus virheellisyyden vuoksi.
6. Jälkitoimitustuote
Jälkitoimitustuotteeksi merkitty tuote kuuluu varastovalikoimaamme, mutta sitä ei tilauksen hetkellä ole varastossa saatavilla. Jälkitoimitustuote on kuitenkin ostettavissa ennakkoon kuten ennakkotilattava tuote. Asiakas saa tällöin tilausvahvistuksensa yhteydessä tiedon, mikäli tuote on varastosta loppu ja toimitetaan jälkitoimituksena. Valmistajan/tavarantoimittajan varastotilanteesta riippuen tuotteen toimitusaika saattaa olla normaalia toimitusaikaa huomattavasti pidempi. Pidätämme oikeuden tuotteen mahdollisiin loppuunmyynteihin ja toimituksen mahdollisiin aikataulumuutoksiin.
7. Tilaustuote
Tilaustuotteeksi nimetty tuote ei kuulu verkkokaupan varastovalikoimaan, vaan se tilataan asiakkaalle erikseen tavarantoimittajalta. Valmistajan/tavarantoimittajan varastotilanteesta riippuen tuotteen toimitusaika saattaa olla normaalia toimitusaikaa huomattavasti pidempi. Pidätämme oikeuden aikataulumuutoksiin. Huom. palautusoikeus ei koske tuotteita, jotka valmistetaan asiakkaalle tehdastilauksena tai toimitetaan tilaustuotteena.
8. Rajoitukset
Pidätämme oikeuden peruuttaa tilauksen sen virheellisyyden, kuten painovirheen, teknisen ongelman tai massatilauksen, vuoksi. Kutakin ilmoitettua tarjoustuotetta voidaan tilata vain 1kpl/asiakas. Myös ”rajoitettu erä” tai vastaavalla tavalla merkittyä tuotetta voidaan tilata vain 1kpl/asiakas.
9. Yritysasiakkaiden tilaukset
Yritysten välisissä kaupoissa kuluttajille myönnetyt tuotetakuut eivät ole voimassa. Näin ollen tavanomaisia takuuehtoja ei sovelleta yrityksille tai kaupallisessa käytössä olleille tuotteille. Valmistusvirheasioissa ongelmat käsitellään tilanne- ja tapauskohtaisesti, konsultoiden aina tuotteen valmistajaa.
10. Takuu ja huolto
Tuotteitamme koskevat tuotteen valmistaja- ja/tai maahantuojakohtaiset takuuehdot tuotteiden valmistus- ja materiaalivirheiden varalta. Takuu on valmistajan yksityisasiakkaalle tarjoama lisäetu ja koskee vain tuotteita, jotka ostetaan yksityiseen kuluttajakäyttöön. Näin ollen takuuehtoja ei sovelleta yrityksille tai kaupallisessa käytössä olleille tuotteille.
Takuu on voimassa ostopäivästä tai toimituspäivästä alkaen, koko Euroopan Unionin alueella. Takuuaika ja takuun kattavuus vaihtelee tuotteittain. Mikäli takuuaikaa ei ole ilmoitettu tuotteen teknisissä tiedoissa, voit tiedustella kunkin tuotteen takuuehtoja asiakaspalvelusta.
Valmistajien/maahantuojien myöntämät takuuoikeudet koskevat vain tuotteiden valmistus- ja materiaalivirheitä. Takuuasioissa ongelmat käsitellään tilanne- ja tapauskohtaisesti, konsultoiden aina tuotteen valmistajaa. Takuu kattaa kaikki kustannukset, joita syntyy, kun vialliseksi todettu tuote muutetaan vastaamaan alkuperäistä määrittelyä joko korjaamalla tai vaihtamalla viallinen osa. Viallisen tuotteen korjaamisen sijaan valmistaja/maahantuoja voi oman harkintansa mukaan antaa tilalle uuden tuotteen. Valmistajien/maahantuojien ainoa velvoite ja ostajan saama ainoa korvaus rajoittuvat takuun mukaisesti viallisen tuotteen korjaukseen tai vaihtoon.
Takuuoikeudet eivät kata seuraavista syistä syntyneitä vaurioita: väärinkäyttö, huolimattomuus, ohjeiden noudattamatta jättäminen, ylikuormitus, tuotteen muuttaminen tai luvaton korjaus, omistajan suorittama virheellinen pakkaaminen tai kuljetusyhtiön huolimaton toiminta. Takuu ei kata repeytymiä, palovammoja tai vahinkoja, jotka johtuvat onnettomuudesta, normaalista kulumisesta, epäasianmukaisesta hoidosta, väärinkäytöstä tai värien ja materiaalien luonnollisesta hajoamisesta ajan kuluessa. Takuu ei myöskään kata käytössä rikkoontuneita tai kuluneita tuotteita eikä tuotteita, joita on käytetty tarkoitukseen, johon sitä ei ole suunniteltu.
Valmistaja/maahantuoja ei ole velvollinen korjaamaan tai vaihtamaan tuotetta, jonka mukana ei toimiteta asianmukaista kuittia.
Jos tarvitsette huoltoa ostamallenne tuotteelle, voitte ottaa yhteyttä asiakaspalveluun. Melomo ei tarjoa huoltopalveluita, mutta antaa niiden osalta tuotekohtaista neuvontaa.
11. Kuljetusvaurio
Jos asiakas toteaa, että toimitetussa tuotteessa on kuljetusvaurio, tulee asiakkaan kuvata vauriot ja ottaa välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse 040 163 4550 tai sähköpostitse. Ilmoitus kuljetusvauriosta tulee tehdä välittömästi tai viimeistään 3 päivän kuluttua toimituksesta.
Jos tuote on viallinen tai vaurioitunut kuljetuksessa, pyrimme toimittamaan uuden tuotteen mahdollisimman nopeasti, ilman lisäkustannuksia. Vaurioitunut tuote palautetaan aina takaisin Melomolle. Melomon asiakaspalvelu ilmoittaa asiakkaalle arvioidun ajan, jonka kuluessa uusi tuote pystytään toimittamaan asiakkaalle.
12. Maksutavat
Verkkokaupassamme käytössäsi on Klarnan monipuoliset maksuvaihtoehdot: Kotimaiset verkkopankit ja luottokortit, sekä Klarna-lasku ja -osamaksu. Kaikki tilauksen tiedot ja maksuliikenne käsitellään salattuna.
Varaamme ostosumman maksuvälineeltä heti kun tilaus on vastaanotettu. Jos katevaraus ei onnistu, tilaus keskeytetään ja perumisesta tulee ilmoitus asiakkaalle.
Verkkopankki-, ja luottokorttimaksut veloitamme heti tilauksen vahvistettuamme. Veloitamme myös ennakkomyyntitilaukset tilauksen vahvistusvaiheessa. Klarna-laskusta ja -osamaksusta lähetetään sähköpostilasku tilauksen toimituksen yhteydessä.
13. SSL-suojaus
SSL on lyhenne sanoista Secure Socket Layer, joka tarkoittaa tiedonsuojaamista. SSL luo salatun ja suojatun yhteyden tietokoneesi ja serverimme välillä. Näin ollen kaikki tiedonsiirto salataan ja ulkopuoliset eivät saa tietojasi käsiinsä. Emme tallenna tili- tai korttitietoja, näitä tietoja käytetään ainoastaan maksun yhteydessä.
14. Tietosuoja
Henkilökohtaisia tietoja käytetään ainoastaan Melomon sisäiseen käyttöön, lähinnä tilastoihin ja internet- kaupan teknisiin palveluihin. Emme luovuta tietoja kolmannelle osapuolelle. Lue lisää tietosuojaselosteestamme.
15. Force Majeure
Melomo ei ole vastuussa kuljetussopimuksessa mainitun kolmannen osapuolen, tai jonkin muun ennalta arvaamattoman ja ylitsepääsemättömän Force Majeure -esteen aiheuttamasta toimituksen myöhästymisestä tai tilauspaketin katoamisesta. Jos tilauspaketti ei saavu tilaajalle luvattuun määräaikaan mennessä, Melomo pyytää kuljetusyritykseltä selvitystä. Selvitys kestää noin viisi päivää. Tilausta ei voi korvata eikä palauttaa ennen selvityksen päättymistä.
16. Muuta
Mahdollisissa riitatilanteissa noudatamme kuluttajariitalautakunnan suosituksia.
Lisätietoja saat Melomon asiakaspalvelusta sähköpostitse info@melomo.fi